Pages

Saturday, January 24, 2015

Utusan untuk Sahabat

Salam sahabat...
Dalam keteguran itu sebenarnya satu prasangka dan tuduhan. Aku terbuka hati dan minda jika teguran itu membina. Tapi untuk kali ini kau lemparkan tuduhan dan prasangka buruk yang menutup segala hikmah dan nikmat sebuah persahabatan.

Aku mungkin salah dan kau tak semestinya benar. Sungguh, yang kau katakan itu bak belati menghiris sanubari. Aku tidak pernah mahu lari daripada kekhilafan. Dan aku tidak pernah mahu mengalah jika teguran itu sebenarnya tuduhan!

Demi sebuah persahabatan, aku menutup segala hijab untuk sekian kalinya. Biar terputus silaturahim yang satu itu demi kepuasan hatimu...demi menghormati persahabatan kita yang terbina sejak puluhan tahun! Moga terus berbahagia dengan duniamu. Aku begini adanya.

No comments: