Pages

Thursday, February 18, 2016

Ola Bola

Ola Bola...mati-mati aku ingatkan filem Melayu. Nope!
Aku dipaksa menonton filem oleh seorang teman. Waktu stres merupakan waktu yang paling sesuai menonton filem di pawagam. Kami memilih Ola Bola!

Bukan sekadar filem...ia lebih daripada itu. Persoalan tentang kenapa Malaysia tidak ke Olimpik pada 1980 terjawab akhirnya. Menyaksikan kisah benar ini sangat menghiburkan. Filem Malaysia yang harmoni. Melayu, Cina dan India saling memerlukan! Semangat cintakan negara dan patriotisme sgt terserlah. Ada lelucon yang bersulam sendu! Semangat Stadium Merdeka! Kasih sayang dan kekeluargaan menebal dalam filem ini. Terlalu majmuk dgn bahasa yang kita gunakan seharian. Melihat watak Rahman yg dibawa pelakon hebat Bront Palare mengingatkan aku tentang kehebatan arwah Hasbullah Awang. Jersi no 10 mengingatkan aku terhadap Mokhtar Dahari. Semangat kesukanan yg tinggi dlm filem ini wajar ditonton oleh ahli sukan! Terutamanya pemain bola sepak negara! Tahniah kpd krew filem ini! Puas hati sangat!!!

1 comment:

deaf-angel said...

Ooohhh this show i want to watch. Afghanistan issue so US led boycott. 1984, USSR led boycott bayar balik except Romania yang lepas tu presiden dan bini kena boo ngsn rakyat and kena bunuh