Pages

Thursday, August 14, 2008

Anugerah


Alhamdulillah, baru-baru ini aku dimaklumkan tentang Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) yang bakal dianugerahi kepadaku daripada organisasi tempat kubekerja. Inilah berkat doa dan rezeki anak-anak. Dalam apa jua pekerjaan yang aku lakukan, aku mahukan yang terbaik. Tahun lepas, apabila buku yang aku tangani dinobatkan sebagai Buku Terbaik (kategori Remaja), aku cukup bersyukur. Sekurang-kurangnya penat bekerja menghasilkan produk untuk organisasi ini tidak terasa. Malahan, menjadi motivasi untuk aku terus menghasilkan kerja yang lebih baik. Bercakap tentang APC, aku tidak fikir aku begitu cemerlang dalam organisasi ini, kerana setiap tahun aku bekerja dengan hasil kerja yang sama. Tahun-tahun lepas, ada juga hasil kerjaku yang lebih cemerlang, tetapi tidak mendapat pengiktirafan. Bila aku rasa, hasil kerjaku statik...ada pula pengiktirafan seumpama ini. Apa pun, kerja tetap kerja. Selagi belum capai umur persaraan wajib (sasaran 58 tahun), aku akan bekerja dengan penuh dedikasi. Apa-apa yang dipelajari dalam Training ESQ, akan dipraktikkan dalam kehidupan.

No comments: