Pages

Monday, August 11, 2008

Seminggu Berlalu


Seminggu empat hari Ila dan Wan serta anak-anaknya terbang ke Jepun, meninggalkan Hujung Tanah ini. Semasa mereka di Tokyo, kami sempat bersembang di YM. Katanya Jepun dilanda hujan saban hari. Macam tak ada beza cuaca dia Jepun dengan Malaysia. Bila Wan selesai orientasi, mereka berangkat ke Kagoshima, tempat Wan akan berkhidmat. Rindu sungguh dengan Amni dan Anis. Bila mereka tak ada, memang terasa 'kehilangan' sangat. Dah tak berapa meriah seperti dulu. Anak-anak aku pun dah semakin bosan sebab tak ada teman nk ajak 'berkelahi'. Minggu lepas, mereka sibuk nak ke rumah opah. Sampai di rumah opah, bosan jugak sebab Didi tak ada (adik bongsu aku)-ke Langkawi. Mereka sibuk nak ke rumah Pak Ngah Zack. Nak main dengan anak-anak Pak Ngah Zack. Aku hantar mereka ke Nusa. Nampak sangat kebosanan sedang melanda anak-anak aku.
Minggu depan, dah masuk musim cuti sekolah...pasti lebih membosankan kalau aku tak mengatur sebarang aktiviti untuk mereka.

No comments: