Pages

Saturday, May 11, 2013

Rindu Bertandang Lagi

Seminggu sudah pemergian ayahanda, namun kehangatan pelukannya masih terasa. Selepas zuhur tadi kami sekeluarga mengadakan majlis tahlil untuk ayah. Syukur sangat kerana ramai saudara-mara, rakan taulan dan anak murid ayah yang hadir. Sungguh pun emak masih berada di bumi anbia' majlis tetap diteruskan seadanya.

Sesekali tersentuh juga hati ini apabila nama ayah disebut-sebut dalam doa kami. Sebak sangat apabila teringatkan ayah. Memang aku tak mampu menahan tangisan. Mak Ngah, Busu, Mak Anjang juga kulihat gagal menahan air mata. Memang rindu sangat dengan ayah. Mereka juga seperti aku yang merasai kehilangan insan tersayang.

Ayah,
Damaikan dikau di sana. Kami sentiasa mengiringimu dengan doa setiap hari. Aku tak pernah gagal menyedekahkan sekurang-kurangnya al-Fatihah buat ayah. Semenjak hayatnya masih ada lagi sehinggalah ayah pergi buat selama-lamanya.

Ayah,
Uya sayang ayah...tak mungkin melupakanmu walau sengketa pernah mengguris hati suatu waktu dahulu, kau tetap ayah yang satu, tiada galang ganti.

No comments: