Pages

Thursday, April 25, 2013

Fikir Positif

Aku percaya dengan kaedah 'fikir positif, hasilnya positif'. 

Seperti mana saudara-mara, adik-beradik dan rakan taulan di sekeliling aku yang mengharapkan keajaiban berlaku terhadap ayah, aku sejuta kali mengharap. Dengan doa yang berterusan aku sentiasa memikirkan ayah akan sedar daripada koma suatu hari nanti.

Usai kerja aku bergegas lagi ke hospital melawat ayah dan melihat perkembangannya. Seperti rutin petang yang lalu, sebaik selesai membersihkan badannya, aku membisikkan kalimah Allah di telinganya. Tatkala lafaz suci itu aku bisikkan, ayah mula membuka mata...sesaat kemudian tertutup semula kelopaknya. Air matanya berlinangan. Aku cuba mengejutkan ayah, namun ayah pejam semula. Sebak melihat keadaan ayah. Tak terbendung melihat sakit yang ditanggungnya. 

No comments: