Pages

Saturday, April 13, 2013

Perkembangan Kesihatan Ayah

Hampir setiap hari aku akan menjengok ayah. Kalau tidak di rumah, di hospital, atau di pusat dialisis. Rutin itu tidak janggal lagi. Kunjungan di rumah boleh dilakukan pada bila-bila masa. Lawatan di hospital biasanya selepas waktu pejabat. Ziarah di pusat dialisis setiap Selasa dan Khamis waktu minum pagi.

Keadaan ayah yang tenat bertambah tenat semenjak ayah jatuh. Lengannya bengkak, badannya sakit dan tulang tangannya retak. Tuhan, berilah kekuatan kepada ayah untuk terus bertahan dan kuat semangat melawan sakitnya. Itulah doa yang aku panjatkan setiap hari. Semoga ayah terus sihat. 

Aku dan Edi (adik bongsu) silih berganti menjaga ayah. Sehingga aku terkadang mengabaikan keperluan diri sendiri dan anak-anak. Bukan aku lupa tanggungjawab aku terhadap anak-anak, cuma aku terlalu letih untuk menyemak hal-hal perseolahan mereka. Hanya pada Sabtu dan Ahad sahaja aku sempat menjengok buku-buku sekolah anak-anak, menghantar mereka ke kelas tuisyen, memantau kerja sekolah mereka.Mujurlah mereka memahami.


No comments: